Science & Engineering

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 990
بازدید کل : 100316
تعداد مطالب : 221
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->


افتخاری دیگر برای واحد علوم و تحقیقات

 

برای اولین بار و توسط تیم تحقیقاتی در واحد علوم و تحقیقات : دستگاه استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد برای افزایش ماندگاری گوشت توسط تیم تحقیقاتی در واحد علوم و تحقیقات طراحی و ساخته شد
نعیم احمد یوسفی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم وصنایع غذایی با همکاری دکتر محمود قرآن نویس رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما واحد علوم تحقیقات موفق شدند با استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد ماندگاری گوشت را افزایش دهند
به گزارش اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات نعیم احمد یوسفی با بیان این مطلب که استفاده از روش پلاسمای سرد در نابود سازی میکروارگانیسم های سطح گوشت مرغ برای افزایش ماندگاری گوشت در یک دوره طولانی تر برای اولین باردر خاورمیانه صورت گرفته است گفت: امروزه یکی از مشکلات مهم در صنایع گوشت و فرآورده های گوشتی فساد پذیری بالای گوشت در دمای یخچالی است و همین موضوع باعث شده که این صنعت در زمینه توزیع این فرآورده ها دچار مشکلات فراوانی خصوصاً در بخش توزیع باشد .
وی ادامه داد: از جمله راهکارهایی که برای رفع این نواقص استفاده می شود استفاده از روش فریزینگ (انجماد)
است که با توجه به جایگاهی که دارد یک سری مشکلات را ، از جمله کاهش مواد مغذی و کاهش مطلوبیت از لحاظ طعم و مزه و خصوصیات بافتی را شامل می شود .از جمله روشهای دیگری که جهت افزایش ماندگاری گوشت و فرآورده های آن استفاده می شود می توان آنتی بیوتیک ها را نام برد که اخیرا استفاده از آنها به دلیل مشکلاتی که در بدن مصرف کننده به جا می گذارد منع شده است.
نعیم احمد یوسفی با اشاره به این مطلب که از روشهای کنسرو کردن که همراه با حرارت است موجب آسیب های فراوان به بافت ماده غذایی شده و ارزش تغذیه ای آن را کاهش می دهد، افزود: در کشورمان، گوشت مرغ تازه به صورت
بسته بندی و در نایلون هایی از جنس پلی اتیلن توزیع می شود که در دمای 0 تا 4 درجه سانتی گراد نگهداری می شود و معمولا تا 2 روز نیز تاریخ مصرف دارند که همین امر باعث شده است شبکه توزیع متحمل هزینه های هنگفتی شود و بر همین اساس تیم تحقیقاتی واحد علوم و تحقیقات پس از بررسی های فراوان با استفاده از پلاسمای سرد بار میکروبی گوشت را کاهش و موجب افزایش ماندگاری آن شد.
مجری این طرح تحقیقاتی ادامه داد: این شیوه، روش نوینی به جای روش های ذکر شده است که با توجه به تمایل روز افزون مصرف کنندگان به استفاده از مواد تازه و بدون نگهدارنده، می تواند جایگزین مناسبی باشد زیرا که نه تنها
هیچگونه آسیبی به رنگ و بافت و مواد مغذی گوشت نمی رساند بلکه باقیمانده ای از گاز تولید کننده پلاسما نیز بر جا نمی ماند و تا کنون هیچ اثر سمی از آن گزارش نشده است.
وی با بیان این مطلب که این روش از طریق ایجاد رادیکالهای آزاد و یونهای واکنش پذیر ، امواج ماوراء بنفش و ذرات پر انرژی که به سطح گوشت برخورد می کنند اثر آنتی باکتریال خود را اعمال می کنند گفت: بعد از آن هیچ اثری از آنها بر سطح ماده غذایی باقی نمی ماند و مصرف کننده می تواند با خیال آسوده تری از گوشت تازه با کیفیتی مرغوب استفاده نماید.
 
در ادامه مطلب بخوانید
نويسنده: شاهین پارسایی نیا تاريخ: سه شنبه 18 / 4 / 1391برچسب:پلاسمای سرد,, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

واحد علوم و تحقیقات دارای رتبه اول جهانی در رياضي

 

دانشگاه علوم و تحقیقات تهران دارای رتبه اول جهانی درتولیدات ریاضیات کاربردی است
ورود به عرصه های علمی جهانی رویکرد نوین واحد علوم  و تحقیقات است
سرپرست واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحد علوم و تحقیقات دارای رتبه نخست جهانی در تولیدات علم ریاضیات کاربردی است.
 دکتر خسرو دانشجو با بیان اینکه رتبه دوم تولیدات علمی در زمینه ریاضیات کاربردی متعلق به دانشگاه تکزاس آمریکاست ، کسب رتبه اول این علم را نشانگر ابعاد کیفی و ظرفیت های بالای این واحد دانشگاهی در سطح بین المللی خواند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، دکتر دانشجو با ذکر این مطلب که واحد علوم و تحقیقات تنها واحد دانشگاهی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی است که دارای رنکینگ بین المللی است، تصریح کرد: این واحد با تولیدات علمی و مقالات ISI ثبت شده توانسته است جایگاه دوم کشور در تولیدات علمی را به خود اختصاص دهد.
مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی حضور اساتید و متخصصان برجسته و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و محققان نخبه در واحد علوم و تحقیقات را یک ظرفیت و پتانسیل ملی و از ذخایر ارزشمند علمی کشور خواند و بر مسئولیت سنگین مسئولان و مدیران این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: واحد علوم وتحقیقات همچنین در تولیدات علمی رشته های تخصصی مدیریت، مهندسی صنایع از رتبه های برتر در سطح بین  المللی به شمار می آید.
دکتر دانشجو با تأکید بر تعامل هر چه بیشتر دانشگاه با صنعت و  ورود جدی دانشگاه به مباحث روز و پاسخ به مطالبات مردم و ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی بر چالش های موجود جامعه ، خواستار تلاش هماهنگ وبرنامه ریزی شده هر چه بیشتر مدیران و روسای دانشکده ها و مجموعه واحد علوم و تحقیقات برای ورود به عرصه های جدید شد.
وی پژوهش را رمز ماندگاری و پیشرفت همه جانبه دانشگاه ، کشور و زیربنای حرکت های موفقیت آمیز در عرصه های علمی جهانی دانست و یادآور شد : رویکردهای نوین در دانشگاه آزاد اسلامی و و احد علوم و تحقیقات ، پژوهش محوری  و ورود به عرصه های علمی جهانی با استفاده از پتانسیل های بالای علمی موجود و ارتقاء سطح کیفی دانشگاه است

 

در ادامه مطلب بخوانید
نويسنده: شاهین پارسایی نیا تاريخ: جمعه 3 / 3 / 1391برچسب:واحد علوم و تحقیقات دارای رتبه اول جهانی,رتبه رياضي,, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

افتخاری دیگر برای علوم و تحقیقات

دانشجویان علوم و تحقیقات موفق به کسب رتبه اول المپیاد نفت در خاورمیانه شدند.

دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در المپیاد نفت انجمن بین المللی مهندسان نفت (SPE) سال 2011- 2012 ، رتبه های اول در ایران و خاورمیانه را کسب کردند

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات انجمن بین المللی مهندسان نفت (SPE) اقدام به برگزاری المپیاد نفت در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در ایران کرده است و آقایان بهادر وکیلی دانشجوی کارشناسی و رضا کشاورزی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی نفت این واحد موفق به کسب رتبه های برتر در سطح خاورمیانه شدند.

بر اساس این گزارش شرکت کنندگان المپیاد نفت در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در سطح کشوری از دانشگاه های شریف ، تهران ، علم و صنعت ، صنعت نفت و  علوم و تحقیقات بودند که از میان این شرکت کنندگان ، دانشجویان واحد علوم و تحقیقات رتبه های برتر در سطح ملی را کسب کردند . همچنین دور دوم این المپیاد در کشور امارات با حضور رتبه های برتر کشورهای ایران ، هند ، مصر ، عربستان ، قطر ، پاکستان ، عمان ، امارات و بحرین و با حضور 7 داور بین المللی از خاورمیانه ، آفریقا ، اروپا و آسیای شرقی برگزار شد و دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این مسابقات نیز رتبه های برتر در سطح خاورمیانه را کسب کردند.

همچنین نفرات برتر این المپیاد در خاورمیانه آذرماه سال جاری به مسابقات جهانی (SPE) در آمریکا اعزام خواهند شد.

لازم به ذکر است مسابقات بین المللی مهندسی نفت SPE ، بزرگترین و مطرح ترین المپیاد رقابتی و پژوهشی مهندسی نفت در دنیا بوده و به زبان انگلیسی است و در  حضور روسای شرکت های بزرگ نفتی و ریاست کل SPE از آمریکا برگزار می شود. 

در ادامه مطلب بخوانید
نويسنده: شاهین پارسایی نیا تاريخ: شنبه 22 / 1 / 1387برچسب:المپیاد نفت,نفت علوم و تحقیقات,, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

توکاماک

 توکاماک 

Tokamak IR-T1

افتخاری برای دانشگاه علوم و تحقیقات تهران

 

توکوماک نام نوعی دستگاه است که کار آن محصورسازی پلاسما است و بر مبنای محصور سازی مغناطیسی طراحی شده‌ است.

این سیستمها حاوی پلاسمای دوتریوم-تریتیوم هستند که توسط دو سری میدان مغناطیسی نگهداری میشوند، و شکلی مانند چنبره تشکیل می‌دهند.
کاربرد توکاماک‌ها برای دستیابی به تولید انرژی هسته‌ای از طریق روش گداخت می‌باشد.
توکاماکهای مشهور
توکاماکهای زیادی در اقصی نقاط جهان مشغول به فعالیت بوده و هستند. از میان آنان، توکاماکهای مشهور در زیر فهرست بندی شده اند.
 
  • T-10 روسیه، تاسیس ۱۹۷۳
  • TEXTOR آلمان، تاسیس ۱۹۷۸
  • (JET)، انگلستان، تاسیس ۱۹۸۳
  •  JT-60 ژاپن، تاسیس ۱۹۸۵
  • STORE-M کانادا تاسیس ۱۹۸۷.
  • SUPRA TORE فرانسه، ۱۹۸۸
  • TCABR، برزیل ۱۹۹۴.
  • آزمایشگاه چنبره کروی، دانشگاه پرینستون ۱۹۹۹
  • KSATR کره جنوبی، ۲۰۰۸
بازنشسته
  • LT-1 استرالیا، ۱۹۶۳
  • T-3، روسیه
  • T-4، روسیه
  • Alcator A و Alcator C، دانشگاه‌ام آی تی، ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۸.
  • CASTOR، جمهوری چک، ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۶
  • T-15، روسیه، ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۵
  • Tokamak de Varennes، کانادا، ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۹
  • START، انگلستان، ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸
در ایران
بخش تحقیقات فیزیک اتمی وملکولی مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای دانشگاه علوم وتحقيقات تهران، در سال ۱۳۷۳ موفق به راه اندازی یک دستگاه توکامک مشتق T-1 روسی گردید که IR-T1 نامیده شد. هدف از این توکاماک آزمایشی، پیشبرد تحقیقات و مطالعات پیشرفته در زمینه فیزیک پلاسما و همجوشی هسته‌ای عنوان گردید.
توکامک IR-T1 در زمره توکامک‌های کوچک و با راندمان بالا می‌باشد.
 

                                                                                                                                                     

در ادامه مطلب بخوانید
ادامه مطلب
نويسنده: شاهین پارسایی نیا تاريخ: شنبه 8 / 1 / 1386برچسب:توکاماک,فیزیک دانشگاه آزاد,فیزیک علوم و تحقیقات, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ علوم و مهندسی خوش آمدید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to plasmaphysic.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com